To su provjere svega onoga što čovjek može steći vlastitim silama, disciplinom, vježbanjem ili talentima. Svatko se iskreno raduje takvim pobjedama onih koji to pošteno zasluže. Ipak, ne možemo se katkad oteti dojmu da nam je žao onih koji nisu prvi stigli do cilja, koji su malaksali ili ostali pobijeđeni. Pogotovo ako su to oni koje više volimo. Osjećamo na određen način kako su poraženi i poniženi određenim mjestom jer ispred sebe imaju druge koji su bolji i spretniji. Teža i mučnija nadmetanja su ona koja uzrokuju među ljudima prave okršaje, svađe, pa i sukobe. To su onda izvori mržnje, ide se za tim da se ponizi i pobijedi protivnika. Ljudi više nisu suparnici, nego neprijatelji. Odatle izviru različiti pokušaji koji idu za tim da se drugoga dotuče i da mu se onemogući ugrožavanje određenih stečevina. U takve napetosti može se upasti u političkim sukobima, a u međudržavnim odnosima to može uzrokovati ratne prijetnje i strahote. Nažalost, i to se među ljudima događa. Na djelu je zlo i grijeh što iznutra ranjava čovjeka.
Zbog toga i nastaju takvi sukobi koji idu za tim da se pobijedi drugoga u kojem se gleda neprijatelja. Nažalost, takvih neprijateljstava ima među ljudima jako puno. Zato i nemamo mira, zato smo tako nesretni. Kroz ovo vrijeme korizme pogled nam se često usmjerava prema križu. Isusa su ljudi osudili na smrt i potom izvršili osudu na tako okrutan način. Htjeli su uništiti Isusa i sve ono što im je na njemu smetalo. A Isus u svemu tome ne prihvaća njihovo neprijateljstvo. Ne dopušta da mu u srce uđe mržnja. Ostaje slobodan od mržnje i ne misli na osvetu. Pred sobom nema neprijatelje, već ljude za koje se želi žrtvovati, darovati život svoj.
Svi ti ljudi su mu izazov za žrtvu ljubavi. Dok Pilat misli da može s Isusom činiti po svojoj volji, i gleda Isusa svezana, zapravo je sam sputan ljudskim obzirima, a Isus je slobodan u svemu što se događa. Isus i prikovan na križu slobodniji je u srcu od ljudi koji stoje oko križa i robovi su vlastitih strasti i predrasuda. Zato je križ pobjeda. Krist je na križu pobijedio. Međutim, ta pobjeda nije nalik na ljudsko nadmetanje u kojem bi Isus ponizio ili porazio druge. Pobjeda na križu nije pobjeda nad čovjekom, nad Pilatom, nad Anom i Kajfom, nad zavedenim mnoštvom. Isusova pobjeda je pobjeda nad grijehom, nad zlom. Isus je pobijedio đavla i grijeh, a ne čovjeka.
Čovjeka Isus želi spasiti. Isus je umro i za Pilata koji ga je osudio i za ljude koji su zahtijevali njegovu smrt. Za sve umire, svima želi darovati svoju ljubav. Križ zato ostaje trajnim znakom pobjede ljubavi. Isus je dokazao da ni smrt ne može ugroziti ili paralizirati ljubav. Ovdje je ljubav u jasnoći i čistoći trijumfirala nad mržnjom ovoga svijeta. Zato se s križa započinje širiti svijetom pohod te ljubavi. Krist ne trijumfira nad čovjekom, nego nad zlom ovoga svijeta.