Festival je okupio 15 izvođača - solista i vokalno instrumentalnih sastava. Izvođači su glasovanjem za prijavljene kandidate, izuzev mogućnosti da glasaju za same sebe, izabrali pobjednika, odnosno izvođača koji je osvojio Grand Prix nagradu.
Pobjedničku pjesmu „Rekla je DA“ potpisuje skupina Sliryc 33 iz Dugog Sela, Zagreba, a pjesmu je na pozornici sam izveo Višeslav Foretić koji je ujedno i autor glazbe, teksta i aranžmana pjesme.
Nagrada stručnog žirija za najbolji tekst, pripala je Mariji Perković za pjesmu „Križ je most“ koju je izvela Magdalena Kanja. Za istu pjesmu Marija Perković potpisuje i glazbu.
Nagradu stručnog žirija za najbolju glazbu odnosi ponovno Marija Perković za pjesmu „Trebam Te, Isuse“ koju je izvela Nikoleta Malenić.
Stručni žiri je priznanjem za najboljeg debitanta nagradio Darija Šehić iz Novog Sada koji se kao kantautor predstavio sa pjesmom „Ja Jesam“.
Tko se predstavio na HosanaFestu 2019.?
Na HosanaFestu 2019. su se predstavili:
1. Nikoleta Malenić (Sombor) – „Trebam Te“ (Marija Perkovć / Marija Perković / Daniel Hojsak)
2. "Noa" (Subotica) – „Cijena života“ (Marija Gabrić i Nikola Domanj / Josip Josipović / Daniel Hojsak)
3. Emilija Kovačev (Vajska-Bač) – „Kralj kraljeva“ (Emilija Kovačev i Aleksandar Rajić / Aleksandar Rajić)
4. Darijo Šehić (Novi Sad) – „Ja Jesam“ (Darijo Šehić / Darijo Šehić / Igor Kiš)
5. FRAMA (Posušje) – „Dopusti mi“ (Đuro Ravenšćak / Đuro Ravenšćak / Mijo Mandurić)
6. Sliryc 33 (Dugo Selo, Zagreb) – „Rekla je DA“ (Višeslav Foretić / Višeslav Foretić / Višeslav Foretić )
7. Hajnalka Buš (Subotica) – „Stvoreni iz ljubavi“ (Marina Hojsak / Josip Josipović / Daniel Hojsak)
8. Aeternum (Županja) – „Neka mi bude“ (Tomislav Majačić / s. Vesna Stojanović / Tomislav Majačić)
9. Barbara Brezac Benigar (Rijeka) – „Pošalji Duha Svog Gospode“ (Barbara Brezac Benigar / Barbara Brezac Benigar / Dino Šubat)
10. Mihajlo Parčetić (Sombor) – „Povedi me“ (Marija Perković / Marija Perković / Goran Majlat)
11. Kristina Crnković (Tavankut – Subotica) – „Bez Tebe“ (Marna Hojsak / Marica Mikrut / Daniel Hojsak)
12. Zdravko Marković (Zagreb) – „Janje Božje pobijedi“ (Zdravko Marković / Zdravko Marković / Zdravko Marković)
13. "Veritas" (Đakovo) – „Osloni se na Njega“ (Marija Perkovć /Marija Perković / Daniel Hojsak)
14. Magdalena Kanja (Selenča-Bač) – „Križ je most“ (Marija Perkovć /Marija Perković / Viktor Kesler)
15. Vlado Kudić i Goran Totić (Prozor – Rama) – „Imaj srce“ (Vlado Kudić / Vlado Kudić / Josip Vukoja)
Sveta misa 22. rujna 2019.
Nedjelja 22. rujna 2019. započinje najboljom mogućom pripremom za ono što će uslijediti u večernjem događaju. Stoga se u jutarnjim satima uz prisutstvo natjecatelja i organizatora slavila sveta misa u župnoj crkvi Marije Majke Crkve u Subotici. Svetu misu je predvodio fra Mladen Vukšić iz Posušja.
Večer festivala 22. rujna 2019.
Ključni vrhunac, odnosno festivalsko finale, događa se u nedjelju 22. rujna u večernjim satima. U jednu dramaturški obojenu ambijentalno-folklornu atmosferu HosanaFesta gledatelje u punoj Dvorani sportova uvode djevojke odjevene u bunjevačku narodnu nošnju. U rukama su im bile statue koje su po završetku programa ponijeli izvođači. Zanimljiv glazbeni instrumental se postupno stišavao i time najavio izlazak voditeljice Suzane Lukač koja je dočekana sa veseljem i poklicima iz publike nakon riječi po kojima se službeno otvorio HosanaFest 2019..
Uvod u glazbeni dio večeri festivala je učinila prošlogodišnja pobjednica HosanaFesta 2018., Kristina Crnković.
Potom je krenuo bogat glazbeni program sa 15 natjecatelja iz Subotice, Sombora, Novog Sada, Selenče, Vajske, Tavankuta, Prozora-Rame, Posušja, Zagreba, Rijeke, Županje i Đakova. U revijalnom dijelu po završetku predstavljanja nastupa svih natjecatelja, gledatelji su uživali u melodrami „Isusov život“ koju su predstavili mladi iz župe sv. Antuna Padovanskog iz Čantavira. Potom je uslijedilo vrlo uzbudljivo glasovanje koje je završilo proglašenjem pobjednika i drugih dobitnika nagrada.
Pobjednici, odnosno pobjednik HosanaFesta 2019., Višeslav Foretić iz skupine Sliryc 33 iz Dugog Sela (Zagreba), svečano je preuzeo uz čestitke prošlogodišnje pobjednice Kristine Crnković poveću statuu s logom HosanaFesta koju je izradio majstor vitraja Drago Ganić. Višeslav je radosno s publikom podijelio i svoju životnu odluku po kojoj je svjedočio kako je trenutno bogoslov pri Zagrebačkoj nadbiskupiji, a svoj govor o zahvali za pobjedu je upotpunio i jednim posebnim svjedočanstvom o tome kako je nastala pjesma. Vrlo emotivna priča otkriva detalje po kojima su povezane riječima „Rekla je DA“ naša Bezgrešna Djevica Marija i mlada djevojka, trudnica, koja je dvojila oko prihvaćanja života nerođenog djeteta. Dakako, svjedočanstvo ostaje primjer o tome koliku snagu ima zajednička molitva po kojoj se srca otvaraju daru života. A zajedništvo se moglo vidjeti i na pozornici na kojoj su se našli svi izvođači prateći Višeslava i ponovljenu izvedbu koja se svih najviše dojmila.
Organizatori HosanaFesta koje predvodi vlč. Marinko Stantić, još jednom su pokazali da se u Subotici neumorno radi i to u visokoj i zavidnoj kvaliteti kada sveukupno gledamo na rezultate ovog truda, a svakako usprkos vremenu kada smo sve svjesniji činjenici da se festivali pomalo gase. Teško je biti dio događaja i ne primijetiti koliko odgovornosti i poslova vlč. Marinko požrtvovno preuzima sve ove godine vjerujući u ciljeve koji su za sve nas važni, a poklanjajući veliku pažnju i ljubav svakom izvođaču, ne mjereći njihove razlike i plasmane. A svakako je teško i ne primijetiti ovih 15 predivnih plodova, pjesama, po kojima se iz godine u godinu naša hrvatska duhovna glazba toliko bogati.
Duhovna obnova Na tragu Vječnosti 21. rujna 2019.
U poslijepodnevnim satima je u subotu 21. rujna 2019. započela duhovna obnova sa temom Na tragu Vječnosti okrunjena potom svetom euharistijom, a predvođena vlč. Nebojšom Stipić, kapelanom župe sv. Antuna Padovanskog iz Čantavira.
Vlč. Stipić je sudionike duhovne obnove podsjetio da: „Živimo u vremenu kada je duhovnost paradoksalno lišena molitve. Kada je molitva lišena vjere i kada je vjera lišena istine, istina sadržaja, a sadržaj riječi, riječi slova, a slova čovjeka, čovjek Boga, a Bog lišen vječnosti. A isto i tako kao da je glazba lišena nota, note teksta, tekst sadržaja i sadržaj riječi. Ono što je nekada bilo pobožno sada pripada muzeju, a ono što je nekada bilo sablazan, sada je način života. Ono što je nekada bila umjetnost, sada je povijest. Takva su vremena i naše duše i naše duhovnosti nisu toga pošteđene. Stoga bih ovu duhovnu obnovu prikazao kao ispit savjesti u kojem ćemo se dotaknuti naših motiva, razloga i činjenja u onim darovima koji su vezani uz glazbu prožetu Kristom i ljubavlju. Svjedoci smo banalnog pristupa vjeri, lošeg neautentičnog kršćanstva i suviše plitkog da bi parirao izazovima vremena. Ne smijemo se zadržati na pukoj emocionalnosti. Vjera nije samo lijepi osjećaj, niti je crkva mjesto nasmiješenih veseljaka i dobrog provoda. Ako je na nekom mjestu tako opipljiva patnja i bol, suze i kajanje, onda je to crkva. I to je dobro, to je istinito jer znamo da je misa i gozba, ali i žrtva, kalvarijska žrtva, misa iz koje izvire cio molitveni život Crkve. A podno križa nije bilo zafrkancije, plesa, cimbala, niti se lijepo i ugodno osjećalo. Ipak, takva muka Kristova rađanja mnogim prolivenim suzama pokajnica, vjerom satnika, razaranjem nakaradne duhovnosti i hrama… takva vjera podiže mrtve, ozdravlja bolesne, liječi srca, obraća. To je prava duhovnost. /.../ Zato je važno da je pjesma molitva duše, a kakva je molitva odraz je onoga kakva je duša. Ako su naše pjesme površne, ne daj Bože krivovjerne, ako su zasnovane samo na emociji, onda je to ona molitva, ona pjesma poput one „kuće na pijesku“. Puhnu vjetrovi i sve ode. Dođe neki novi festival i sve ode. Dođu neki novi glazbeni pravci i sve ode. Ali ako je pjesma zasnovana na takvoj vjeri, na takvom srcu i takvom razumu, onda će ona ostati poput velebnog djela Crkve „Korala“, poput jednog Bacha, poput mnogih pučkih popijevki, i nekih šansona koje su mnogima prirasla za srca. /.../ Vama je dana velika odgovornost u vidu talenata, napose glazbenih, pjevačkih. Stvarajte, ali s motivom proslave Boga i njegove riječi. Neka vaše riječi budu Njegove, a ne obratno. Dozvolite da vam Bog diktira ritam i melodiju, a ne vi Bogu, ne svijet vama.“
U svojoj propovijedi, vlč. Nebojša Stipić je istaknuo sljedeće: „… pobožnost, pravovaljanost, osviještenost identiteta i narodni ponos nisu Bogu bili dovoljni da bi za svoje velike i hrabre radnike izabrao farizeje, pismoznance, naizgled vjernike ili velikog svećenika. Odlazi u kuću carinika, ne svećenika, odlazi u društvo odmetnutih od sinagoge i njezinih pravila. Sjedi i druguje s utjelovljenjem onoga što nazivamo neprijateljem Boga i njegove Crkve – sinagoge. /.../ Paradoksalno, Bog izabire grešne, a ne naizgled svete, izabire „dođoše“, a na „naše“, izabire „crvene“, ne „plave“, izabire „male“, ne „velike“, izabire „pogane“, a ne „kulturne“, izabire „okupatora“, ne „autonomaša“, izabire „slabo“, ne „jako“, izabire „bolesno“ ne „zdravo“. Ovaj Božji izbor će nam biti posve jasan ako damo mjesta njegovom Duhu, Duhu Svetomu, koji će nas voditi, koji će nas upućivati. Ali On dolazi ako smo spremni priznati vlastitu grešnost, nemoć. Ako smo istinski ponizni i ako smo doista spremni slušati, ali i opažati. Ako smo spremni „čitati između redaka“.
Na samom kraju propovijedi mladima se obratio riječima: “Hrabro izađite u svijet. Izbacite iz života sve što guši vaš „katolicitet“, vašu pravu vjeru. Izbacite svaki šovinizam, svaki primitivizam, svaku pregradu na ove ili one. Nema čekanja da druga strana pokaže volju i tomu slično. Ako nećemo mi učiniti nešto, tko će? A etikete da smo ovakvi ili onakvi lete će na sve strane. Nije nas ni toliko briga. Ti pobožni i osviješteni će se uvijek pitati »zašto, zašto ovo, zašto ono, zašto je tamo, a nije onamo, zašto je tako govorio, a ne ovako...«. Pustite sve to. Znamo što nam je činiti, spašavati duše!“
Duhovnu obnovu i svete mise su animirali slavljenička skupina Aeternum iz Županje.